ایران

09145144176 – 09029014178

    

‏”۱۰ نکته برای تسریع روند یادگیری زبان ‏انگلیسی”‏

تاریخ انتشار:۱۳۹۹-۱۱-۱۴
یادگیری زبان | زبان انگلیسی | تسریع روند یادگیری زبان

یادگیری زبان | زبان انگلیسی | تسریع روند یادگیری زبان

 

یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم ترین کارهایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و افراد بیشتری تمایل به یادگیری این زبان دارند.

زبان انگلیسی سرگرم کننده، قابل دسترس و آسان برای یادگیری است، که با ۷۵۰،۰۰۰ کلمه و املاء، می­تواند حتی ماهرترین زبان آموزان را به چالش بکشد. یادگیری سریع انگلیسی می­تواند غیر ممکن به نظر برسد اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم ” تا زمانی که استراتژی مناسبی داشته باشید” اینطور نیست.

در ادامه نکات مهم در مورد چگونگی یادگیری زبان انگلیسی را بررسی شده است:

۱-هرآنچه در دسترس دارید را بخوانید.

ادبیات کلاسیک ، کتاب ، روزنامه ، وب سایت ، ایمیل ، متون رسانه های اجتماعی، جعبه های مواد غذایی و … را که به زبان انگلیسی است، بخوانید. چرا؟ خوب، این مطالب علاوه بر دانسته های قبلی شما، پر از واژگان جدیدِ آبدار است .

این­کار به شما کمک می کند تا به سرعت پیشرفت کنید. وقتی دوباره لغاتی که آموخته اید را ببینید، با مثال­ های جدیدی در متن آشنا می­شوید و بنابراین این کلمات را در ذهن ­تان تقویت می­کنید. از طرفی یادگیری کلمات و اصطلاحات جدید برای گسترش دایره واژگان ضروری است، به ویژه در زبانی مانند انگلیسی با کلمات بسیار زیاد!

یادگیری زبان | زبان انگلیسی | تسریع روند یادگیری زبان

یادگیری زبان | زبان انگلیسی | تسریع روند یادگیری زبان

 

۲-واژگان جدید را به طور فعال یادداشت کنید.

این مورد یکی از نکات کلاسیک و کارآمد است! معمولاً هنگام یادگیری، از یک عبارت جدید  لذت می بریم به طوری که فراموش کردن آن غیرممکن به نظر می­رسد. اما به ما اعتماد کنید؛ بار اول هیچ چیز تثبیت نمی­شود. برای برطرف کردن با این مسئله، عادت کنید که یک دفترچه همراه خود داشته باشید و یا از ابزاری مانند  Evernote  استفاده کنید.

هر زمان که با کلمه یا عبارتی جدید آشنا شدید ، آن را در متن بنویسید: یعنی در یک جمله که معنی آن ذکر شده است. این کار  باعث صرفه ­جویی در وقت شما می شود زیرا دیگر به آن کلمه بر نخواهید گشت و از خود می پرسید: “آن کلمه / عبارت چه معنایی داشت؟”

۳. با انسانهای زنده و واقعی صحبت کنید.

اگر ارتباطی برقرار نشود پس زبان برای چیست؟ ما انسان ها با رواج شبکه ­های اجتماعی در برقراری ارتباط بدون باز کردن دهان متخصص شده ایم؛ اما صحبت کردن با یک زبان به شما کمک می­کند خیلی بهتر از خواندن یا نوشتن آن در سرتان بماند. فقط به این فکر کنید که چند بار شنیده اید که مردم می گویند؛

انگلیسی را می فهمند ، اما نمیتوانند صحبت کنند“.

بسیاری از افرادی که می­خواهند این زبان را یاد بگیرند صحبت کردن را به سدی بزرگ و غیرقابل حل برای خود تبدیل کرده اند که تنها یک ممانعت روانی برای آنهاست. هرگز این­گونه نباشید،  برای یادگیری یک  زبان غیر رسمی به دنبال افراد بومی بروید، در یک دوره ثبت نام کنید یا به­ صورت آنلاین در کلاس­ها را شرکت کنید.

۴. اشتراک داشتن در پادکست ها یا کانال های Youtube (به زبان انگلیسی)

مثل طنز؟ سیاست؟ وبلاگ نویسی؟ پخت و پز؟ با موضوعاتی که علاقه و سلیقه شما را پوشش می دهد. شما می­توانید از  یک پادکست انگلیسی زبان یا کانال Youtube استفاده کنید. اشتراک بعضی از آنها را داشته باشید و هنگام رانندگی گوش دهید  یا هنگام رفت و آمد به مدرسه یا محل کار تماشا کنید. ابتدای کار ، ممکن است لهجه های بومی برای شما کمی سخت باشد ، اما به ادامه این کار پایبند باشید و به زودی خواهید فهمید که چه میشنوید. (بعلاوه یادگیری لغات  جدید از یک سخنگوی بومی!)

۵. به خارج از کشور بروید.

اگر راهی برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر از غرق شدن در آن هنگام زندگی و تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان وجود دارد ، ما نیز دوست داریم بدانیم! زبان انگلیسی بیشترین تعداد صحبت کننده گان را در جهان دارد و با داشتن لیست طولانی از کشورها برای انتخاب، می توانید محیط یادگیری ایده آل خود را بر اساس نیم­کره، آب و هوا یا شهر مورد علاقه خود انتخاب کنید. استرالیا ، نیوزیلند ، انگلیس، ایالات متحده، کانادا و آفریقای جنوبی چند مورد از این کشورها هستند!

۶. از دوستان خود استفاده کنید.

دوستانی دارید که به زبان انگلیسی پست­های آنلاین می گذارند؟ آنها را به چشم منبع خبری خود نگاه نکنید؛ مواردی را که به اشتراک می گذارند را بررسی کرده و متعهد شوید هر روز پیرامون یک یا دو مورد تحقیق کنید. این ها ممکن است اخبار یا مقالات مجله ، فیلم ، گفتگو ، پستِ وبلاگ ، آهنگ یا هر چیز دیگری باشد. اگر به زبان انگلیسی و مورد علاقه شما باشد، بسیار مفید است!

 ۷.سوالات زیادی بپرسید.

گرچه کنجکاوی زیاد درد­سر ساز است، اما باعث تسلط بیشتر زبان آموزان می­شود! با یادگیری زبان انگلیسی ، به زودی شما کوهی از سوالات را جمع­آوری خواهید کرد. روی حدس و گمان­ های خود حساب نکنید، کنجکاو باشید و آنها را حل کنید! اگر در دوره ای ثبت نام کرده اید، از معلم خود سوال کنید. (آنها برای همین آنجا هستند)

 اما اگر به تنهایی یاد میگیرید ، نگران نباشید. پاسخ خود را در وبلاگ ها یا وب سایت های زبان انگلیسی پیدا کنید، از سایر زبان آموزان سوال کنید و یا از طریق انجمن ها بخوانید. از انجام این کار حس خوبی خواهید داشت!

۸. با سوپر استار ها پیشگام شوید.

یادگیری خود را با انتخاب یک بازیگر یا خواننده بومیِ انگلیسی زبان مورد علاقه­ تان، مخلوط کنید. در ادامه، بخشی از مصاحبه­ های آنلاین آنها را پیدا کرده و تماشا کنید! یک بار برای جزییات تماشا کنید ، سپس دوباره  وقت بگذارید و عبارات جالب و کلماتی را که می­شنوید یادداشت کنید. کلمات عامیانه ، داستان­ها ، عبارت­های طنز و حکایت­ هایی که از این مصاحبه بیرون می آید مطمئنا برای شما بسیار آموزنده است!

تسریع روند یادگیری زبان

تسریع روند یادگیری زبان

۹. با آنچه واقعاً نیاز دارید شروع کنید.

اگر دائماً انگیزه های خود را برای یادگیری یادآوری کنید ، مطالعه انگلیسی شما بسیار سریع­تر پیش جلو می­رود. آیا شما به یک جلسه تبادل اطلاعات می روید؟ پس، روی واژگان مرتبط با تحصیلات خود تمرکز کنید. آیا در یک کنفرانس خارج از کشور حضور دارید؟ مکالمات آغازین خود را مرور کنید تا در برابر سایر اعضاء استفاده کنید. قصد سفر دارید؟ واژگان سفر و گردشگری راهنمای شما خواهد بود. اگر شما به امید یادگیری جادویی هر چیز و همه چیز به یکباره ، یادگیری زبان انگلیسی را شروع می کنید ، احتمالاً گیج شده و با خستگی از پا می افتید.

۱۰.خشونت علیه خودتان را متوقف کنید.

وقتی احساس کردید که روند قابل قبولی ندارید (که گاهی اوقات برای همه زبان آموزان اتفاق می افتد) نگویید ، “من انگلیسی صحبت نمیکنم” ، یا “من اصلاً این مطالب را نمیفهمم“. در واقع ، این عبارات را از واژگان خود حذف کنید! این عبارات  فقط فهم شما را نسبت به پیشرفتی که داشته اید از بین می­برد و شما را قانع می­کند که  خوب صحبت کردن به زبان انگلیسی برای شما غیر ممکن است. در عوض ، بگویید “من انگلیسی یاد می گیرم و هر روز پیشرفت می کنم” ، “این همیشه آسان نیست ، اما ارزشش را دارد” ، “من نسبت به  ماه پیش خیلی بهترم ” و عباراتی دیگر برای یادآوری تمام این داستان به خودتان.



دیدگاه ارزشمند خود را ثبت نمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا ثبت نام کن!

برای مشاهده دوره های آموزشی کلوپ نخبگان کلیک کنید
  • کارشناسی ارشد فیزیک ذرات از دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • دانشجوی دکترای فیزیک ذرات از دانشگاه شهید باهنر کرمان 1399 تا 1403 و رتبه 100 آزمون دکترای فیزیک
  • دبیر رسمی اموزش پرورش با ۱۵سال سابقه تدریس در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و هیئت امنایی و غیر انتفاعی در کرمان و شهرستان ها
  • تدریس در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان شهرستانهای استان کرمان