ایران

09145144176 – 09029014178

    

تفاوت بین آیلتس و تافل‎ ‎‏ چیست؟

تاریخ انتشار:۱۳۹۹-۱۱-۲۱

تفاوت بین آیلتس و تافل‎ ‎‏ چیست؟

تفاوت بین آیلتس و تافل‎ چیست؟

تفاوت بین آیلتس و تافل چیست؟ حتما این سوال برای شما پیش آمده. در این مقاله قصد داریم این موردرا بررسی کنیم. اگر قصد دارید در کشوری انگلیسی زبان برای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل کنید، جتما باید تفاوت بین آیلتس و تافل‎ را بدانید و به احتمال زیاد باید نمره IELTS یا TOEFL ارائه دهید.

 با اینکه این دو آزمون استاندارد مهارت های خواندن، نوشتن، گفتار و گوش دادن، سطح زبان انگلیسی شما را تعیین می کنند. اما در قالب نمره دهی و سایر موارد متفاوت هستند. در این قسمت تفاوت بین آیلتس و تافل را بررسی می­کنیم و نکاتی را در مورد نحوه تمرین و شرکت در آزمون مناسب شما ارائه می­دهیم. 

مشاوران آموزشی خبره می توانند شما را بر اساس آزمون و دانشگاه مورد نظر راهنمایی کنند. آیلتس یا تافل به عنوان بخشی از درخواست شما در یک دانشگاه انگلیسی زبان ضروریست و نشان می­دهد که آیا قادر به درک مطالب دوره هستید یا خیر.

آزمون های آیلتس و تافل، دو مورد از پذیرفته شده ترین آزمون های مهارت انگلیسی در سراسر جهان محسوب می­شوند. که در این مقاله قصد داریم تفاوت بین آیلتس و تافل‎ این دو را باهم بررسی کنیم.

  اما این آزمون ها از نظر ساختار، رویکرد و معیارهای آموزشی متفاوت هستند. این بدان معناست که شما باید قبل از انتخاب آزمون برای مطالعه و شرکت در آن، تفاوت های آنها را دریابید.

 

آیلتس چیست؟

برای دانستن تفاوت بین آیلتس و تافل اول باید هکدام ار آن هارا جداگانه مورد بررسی قرار بدهیم.

IELTS مخفف International English Language Testing System است. این آزمون در دو قالب وجود دارد: IELTS Academic برای کسانی که قصد تحصیل در یک سطح آموزش عالی خارج از کشور را دارند و IELTS General Training که بر مهارت های اجتماعی و زمینه های شغلی و حرفه تمرکز دارد. 

در این بخش، آیلتس آکادمیک را بررسی می­کنیم. آزمون آیلتس از زبان انگلیسی بریتانیایی استفاده می­کند و از چهار بخش خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن تشکیل می شود. 

تکمیل آن به همراه زمان انتقال از یک قسمت به بخش دیگر دو ساعت و ۴۵ دقیقه طول می کشد. آیلتس در هزاران موسسه در بیش از ۱۴۰ کشور پذیرفته شده است اما هر موسسه شرایط خاص خود را برای نمرات آیلتس دارد. 

اگر که دانشجویان در این آزمون شرکت کنند، می توانند حداکثر پنج سازمان را انتخاب کنند که کپی نتایج آیلتس آنها به صورت رایگان ارسال می شود.

 

تافل چیست؟

همانطور که گفتیم برای دانستن تفاوت بین آیلتس و تافل‎ اول باید هکدام ار آن هارا جداگانه مورد بررسی قرار بدهیم.

TOEFL مخفف Test of English as a Foreign Language است. تافل یک آزمون مهارت انگلیسی است که توسط یک شرکت آمریکایی، ETS، ساخته شده است تا مهارت خواندن، صحبت کردن، نوشتن و گوش دادن به انگلیسی آمریکایی را بسنجد. 

نمرات تافل برای بیش از ۹۰۰ دانشگاه و موسسه دیگر در بیش از ۱۳۰ کشور ضروری است. شرکت در این آزمون به دو روش انجام می شود. می­توان آن را به عنوان یک آزمون روی کاغذ (TOEFL PBT) یا یک آزمون مبتنی بر اینترنت (TOEFL IBT) در نظر گرفت. اما TOEFL IBT محبوبیت بیشتری دارد. 

شما می توانید TOEFL IBT را در مراکز تعیین شده تقریباً در همه کشورها ثبت نام کرده و شرکت کنید. تکمیل آن چهار ساعت طول می کشد. این آزمون در استرالیا و انگلیس پذیرفته شده است و به احتمال زیاد موسسات آمریکایی این آزمون را به آزمون آیلتس ترجیح می دهند.

تفاوت بین آیلتس و تافل‎ ‎‏ چیست؟

تفاوت بین آیلتس و تافل

حال که اطلاعات کلی در مورد آیلتس و تافل به دست آوردید؛ در این بخش به تفاوت بین آیلتس و تافل پرداخته ایم.

 

۱. در انگلستان فقط IELTS UKVI که برای پشتیبانی از برنامه ویزا و مهاجرت انگلستان نیز استفاده می شود، مورد پذیرش است اما در کانادا و ایالات متحده، TOEFL یا IELTS پذیرفته می­شود.

 

۲. دانشجویانی که می­خواهند در این آزمون شرکت کنند می توانند مراکز محلی را که در آن آزمون ارائه می شود بیابند. برای یافتن مکان آزمون برای آیلتس، می­توانید به وب سایت آیلتس مراجعه کنید.

 

۳. TOEFL بیش از ۵۰ بار در سال ارائه می شود و می توانید مکان های آزمون را در اینجا جستجو کنید. بسته به مکانی که در آن تست می دهید، قیمت هر دو آزمون که در حدود ۲۰۰-۳۰۰ دلار می باشد، مشابه است.

 

۴. هر دو آزمون شامل چهار بخش است که مهم ترین جنبه های زبان را ارزیابی می کند: صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و خواندن.

۵. TOEFL کاملاً چند گزینه ای است اما آیلتس ترکیبی از پاسخ های کوتاه و سوالات تشریحی را در خود جای داده است.

 

۶. TOEFL به صورت آزمون کاغذی در دسترس است اما آزمون مبتنی بر اینترنت محبوبیت بیشتری دارد. آیلتس قبل از سال ۲۰۱۶ فقط به صورت آزمون کاغذی در دسترس بود اما از آن زمان تست های رایانه ای نیز مطرح شده است.

 تکمیل TOEFL مبتنی بر اینترنت احتمالا چهار ساعت طول بکشد اما آیلتس دو ساعت و ۴۵ دقیقه است. با این حال احتمال دارد آیلتس بیش از یک روز طول بکشد چون آزمون صحبت با استاد از سایر بخش ها جداست.

 

  آیلتس تافل
هزینه براساس کشور متفاوت است در ایالات متحده، هزینه این آزمون ۲۱۵ تا ۲۴۵ دلار است در هر کشور بین ۱۶۵ تا ۳۰۰ دلار متفاوت است و در بیشتر کشورها زیر ۲۰۰ دلار می باشد
مدت زمان ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه ۴ ساعت
بخش های آزمون (به ترتیب) گوش دادن: ۳۰ دقیقه خواندن: ۶۰ دقیقه نوشتن: ۶۰ دقیقه صحبت: ۱۱-۱۴ دقیقه (این بخش را می توان قبل از سه بخش دیگر نیز برگزار کرد) خواندن: ۶۰-۸۰ دقیقه گوش دادن: ۶۰-۹۰ دقیقه صحبت کردن: ۲۰ دقیقه نوشتن: ۵۰ دقیقه
لهجه ای که شاید بشنوید استرالیایی، کانادایی، نیوزیلند، بریتانیایی، آمریکایی آمریکای شمالی، انگلیسی، نیوزیلند، استرالیایی
آزمون کجا برگزار می شود؟ بیش از ۱۱۰۰ مکان در ۱۴۰ کشور جهان در سراسر جهان برگزار می شود
عموما آزمون چگونه برگزار می شود؟ ۴۸ تاریخ آزمون در هر سال بیش از ۵۰ تاریخ آزمون در هر سال
مقیاس نمره دهی ۰ تا ۹ ۰ تا ۱۲۰
حداقل نمره متوسط مورد نیاز دانشگاه های رتبه بالای ایالات متحده ۶.۳ ۷۸

۷. بین قسمت گفتاری آزمون ها تفاوت زیادی وجود دارد. اگر احساس می­کنید با صحبت رو در رو به زبان انگلیسی راحت تر هستید تا اینکه با میکروفون صحبت کنید، احتمالا آیلتس برای شما مناسب باشد. 

بخش گفتاری آیلتس ۱۱ تا ۱۴ دقیقه به طول می­انجامد و گویی یک مکالمه عادی است. شما با استاد آزمون تنها خواهید بود و زمانی که از شما سوالاتی کلی در مورد خانه، خانواده و تحصیل می­پرسند، صدای شما را روی نوار ضبط می کنند. 

در مرحله بعد، یک کارت با موضوع مشخص به شما نشان داده می­شود و حدود دو دقیقه وقت برای آماده سازی خواهید داشت؛ سپس استاد با شما در مورد آن موضوع بحث می کند. آزمون گفتاری تافل شامل شش بخش است و ۲۰ دقیقه طول می کشد. در دو بخش از شش بخش نظر شما را در مورد موضوعات روزمره می پرسند.

 چهار بخش دیگر روی سخنرانی تلفیقی تمرکز دارد. این بدان معناست که شما باید به چیزی گوش دهید یا بخوانید و سپس پاسخی برای آن صدای ضبط شده یا متن ارائه دهید. در هر بخش، مدتی به شما فرصت داده می­شود تا قبل از ارائه پاسخ در میکروفون آماده شوید.

نکته: صحبت کردن و ابراز نظرات خود را با صدای بلند تمرین کنید. برای اینکه بتوانید راحت صحبت کنید می توانید به بخش  ۱۰ نکته مهم برای سخنرانی مراجعه کنید.

 

 

۸. تفاوت بین آیلتس و تافل در بخش شنیداری،  شنیداری آزمون آیلتس باید به ۱۰ سوال در هنگام پخش صدا پاسخ دهید. سوالاتی که در آیلتس مطرح می­شود، موضوعات روزمره مانند بررسی شرایط در زمینه آموزش و پرورش را شامل می­ شود.

 قالب سوالات به صورت پر کردن جای خالی، تکمیل جمله و پاسخ درست یا غلط است. آزمون شنیداری تافل یک ساعت طول می­کشد اما قسمت شنیداری آیلتس فقط ۳۰ دقیقه است. در بخش شنیداری TOEFL، چهار تا شش رکورد گوش می­دهید و سپس بر اساس شنیده ها به سوالات پاسخ می­دهید.

 این سوالات توانایی شما را در درک محتوا به اشتراک گذاشته شده و قدرت شما را در درک احساسات و انگیزه های گوینده نشان می­دهد. شما دو نوع رکورد را خواهید شنید: رکورد مکالمه و رکورد کنفرانس.

نکته فوری: وقتی برای امتحان IELTS آماده می شوید، وقت بگذارید و به لهجه های مختلف گوش دهید تا دچار سردرگمی نشوید – به هر حال این آزمون، انگلیسی سطح بین المللی را ارزیابی می­کند. در هر آزمون موقع گوش دادن یادداشت برداری را فراموش نکنید.

 

۹. تفاوت بین آیلتس و تافل در بخش نوشتن برای هر دو آزمون، شامل دو قسمت است که شما را ملزم به نوشتن یک مقاله کوتاه می­کند. در آیلتس، در بخش اول، یک نمودار یا جدول به شما داده می­شود و سپس ۲۰ دقیقه فرصت دارید تا یک مقاله کوتاه ۱۵۰ کلمه ای را بر اساس آن اطلاعات بنویسید.

 در قسمت دوم، یک استدلال یا دیدگاه به شما داده می­شود و از شما خواسته می­شود که در مدت ۴۰ دقیقه پاسخ ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه ای را بنویسید. در قسمت اول تافل شما ملزم هستید متن کوتاهی درباره یک موضوع خاص بخوانید و سپس به یک سخنرانی دو دقیقه ای درباره این موضوع گوش دهید. سپس باید ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه در پاسخ این موضوع بنویسید. در قسمت دوم نیز باید مقاله کوتاه دیگری بنویسید.

نکته: به پادکست ها گوش کنید و مقالات بخوانید و سپس آنچه شنیده­اید یا خوانده­اید را خلاصه کنید.

 

۱۰. هر دو آزمون متونی را ارائه می­دهد که ماهیت علمی دارد و به دنبال آنها سوالاتی مطرح می­شود که میزان درک شما از متن را بررسی می کند. 

در آیلتس، این بخش شامل ۴۰ سوال با سبک های مختلف در سه بخش است که شامل پاسخ کوتاه و پر کردن جای خالی است که جنبه های مختلفی از جمله جزئیات و مضامین اصلی، سطحی خوانی، استدلال های منطقی و شناخت نظرات و اهداف نویسنده را پوشش می دهد. در تافل، مانند هر بخش دیگر در این آزمون، سوالات، چند گزینه ای خواهند بود و به سه تا پنج قسمت یا “متن” تقسیم می­شوند. 

قبل از اینکه بین ۱۲ تا ۱۴ سوال پاسخ دهید، باید متن آن را بخوانید. این سوالات ممکن است از شما بخواهد کلمه ای را تعریف کنید (“آزمون واژگان”)، ایده را شناسایی کنید (“آزمون فهم”) یا عبارت غلط را پیدا کنید (“آزمون درک مطلب”). زمان بندی برای هر دو آزمون مشابه است چون برای تکمیل هر قسمت ۲۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

نکته : چند تحقیق را مطالعه و در این باره از خود سوال بپرسید.

۱۰. آزمون آیلتس، توسط مسئول مربوطه نمره بندی می­شود و برای هر بخش از ۱ تا ۹ نمره جداگانه دارد و یک نمره کلی از تمام بخش ها ارائه می­دهد. بنابراین اگر در یکی از بخش ها عملکرد خوبی نداشته باشید، نمره آن بخش نمره میانگین شما را کاهش می­دهد. نمره آیلتس به شما کمک می کند تا سطح مهارت انگلیسی خود را به راحتی ارزیابی کنید.

 کمترین نمره  ۱ و بیشترین نمره ۹ است. تافل توسط مسئول مربوطه و کامپیوتر نمره دهی می­شود و ترکیب نمره با ۱ امتیاز برای هر سوال و نمره نهایی از ۱۲۰ است. برای هر بخش از ۰ تا ۳۰ نمره دریافت خواهید کرد. 

گزارش بازخورد عملکرد خود را نیز همراه با نمرات تافل دریافت خواهید کرد. بخاطر داشته باشید که در هر دو آزمون حداقل ۱۰ روز باید منتظر بمانید تا نمرات خود را دریافت کنید و گزارشات چاپ شده نمرات، ۱۳ روز پس از تاریخ آزمون برای شما ارسال می­ شود.

در این مقاله تفاوت بین آیلتس و تافل امیدواریم که مورد پسندتتان واقع شده باشد.

 



دیدگاه ارزشمند خود را ثبت نمائید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همین حالا ثبت نام کن!

برای مشاهده دوره های آموزشی کلوپ نخبگان کلیک کنید
  • کارشناسی ارشد فیزیک ذرات از دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • دانشجوی دکترای فیزیک ذرات از دانشگاه شهید باهنر کرمان 1399 تا 1403 و رتبه 100 آزمون دکترای فیزیک
  • دبیر رسمی اموزش پرورش با ۱۵سال سابقه تدریس در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و هیئت امنایی و غیر انتفاعی در کرمان و شهرستان ها
  • تدریس در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان شهرستانهای استان کرمان